Ο κατάλληλος εξοπλισμός, ως «θεμέλιος λίθος» για ένα κατάστημα

Ο εξοπλισμός καταστημάτων αποτελεί θεμελιώδες στοιχείο, για την επιτυχημένη λειτουργία του. Σε μια εποχή που η ποικιλία και η αφθονία των αγαθών κυριαρχούν στην αγορά , η οποία χαρακτηρίζεται από πολυπλοκότητα, το καταναλωτικό κοινό είναι ολοένα και πιο απαιτητικό. Όλο λοιπόν το στήσιμο της επιχείρησης χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή και επιμέλεια, ώστε να επιτύχει στο σύγχρονο δύσκολο οικονομικό περιβάλλον.

Στις παλαιότερες αγροτικές και μικροαστικές κοινωνίες η προσωπική σχέση πελάτη και μαγαζάτορα χαρακτήριζε τις συναλλαγές σχεδόν κατ’ αποκλειστικότητα. Επίσης πολλοί έμποροι έκαναν ατέλειωτα ταξίδια, χερσαία και θαλασσινά, ακόμα και σε τόπους μακρινούς, για να πουλήσουν την πραμάτεια τους. Με το πέρασμα του χρόνου, κάποια στοιχεία  εξακολουθούν να κατέχουν σημαντικό ρόλο στην επιχειρηματική διαδικασία. Η προσωπική επαφή λειτουργεί, κυρίως στις μικρές αγορές, στα χωριά και τις γειτονιές, ωστόσο στις σύγχρονες μεγαλουπόλεις, με τα απρόσωπα πολυκαταστήματα, η γενικότερη φιλοσοφία της εμπορικής δραστηριότητας παρουσιάζει διαφοροποιήσεις.

εξοπλισμός καταστηματων Το «ντιζάιν», η περίφημη πλέον αυτή ξενική λέξη, έχει μπει για τα καλά στην καθημερινότητα των καταστηματαρχών και του κοινού. Είτε πρόκειται για μαγαζί ειδών ρουχισμού, είτε εργαλείων οικιακής και επαγγελματικής χρήσης, πόσο μάλλον για καταστήματα τροφίμων και μαζικής εστίασης, η ύπαρξη σύγχρονου εξοπλισμού και η κατάλληλη τοποθέτηση αυτού και των προϊόντων, στο χώρο του καταστήματος, δημιουργούν την πρώτη θετική εντύπωση στο μάτι του πελάτη-καταναλωτή. Ένας χώρος καθαρός και νοικοκυρεμένος, γίνεται συνάμα και ελκυστικός.

Σίγουρα δεν είναι δυνατόν να παραβλέψουμε, να υποβαθμίσουμε έστω, τη σημασία της προσωπικής επαφής μεταξύ του αγοραστή και του πωλητή. Οι έμποροι παλαιάς κοπής φρόντιζαν με κάθε τρόπο να πλησιάζουν τον πελάτη με χαμόγελο, ευχάριστη διάθεση και να «παινεύουν» το αντικείμενο που τίθεται προς πώληση, συχνά υπερβάλλοντας για τα θετικά του στοιχεία. Στα πολυκαταστήματα ο υπάλληλος-πωλητής υποσυνείδητα δεν έχει το ίδιο μεράκι και ενδιαφέρον όπως ο επιχειρηματίας.

Βέβαια στην εποχή της πολύπλευρης πληροφόρησης και του διαδικτύου, ο πελάτης πολλές φορές είναι σχετικά ενημερωμένος, υποψιασμένος και κατά κάποιο τρόπο πιο ψαγμένος. Ιδιαίτερα με την εμβάθυνση της κρίσης είναι περισσότερο προσεκτικός, ώστε να συνδυαστεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο η τιμή με την ποιότητα.

Ιδιαίτερα στα καταστήματα τροφίμων, εάν κανείς συνυπολογίσει όλα όσα κατά καιρούς έχουν κυκλοφορήσει στα Μ.Μ.Ε. σε ότι αφορά την υγιεινή τους, ο καταστηματάρχης οφείλει να ανανεώνει συχνά τον εξοπλισμό του καταστήματος του και να τον εκσυγχρονίζει, με βάση και τις κοινοτικές οδηγίες. Τα εργαλεία και οι πάγκοι κοπής πρέπει να είναι από συγκεκριμένα υλικά, όπως το τεφλόν, το ανοξείδωτο μέταλλο και ο βακελίτης. Επίσης η χρήση και η συσκευασία των ειδών διατροφής διέπεται από αυστηρούς ευρωπαϊκούς κανόνες.

Το ζήτημα του κατάλληλου εξοπλισμού , θα μπορούσε να θεωρηθεί θεμελιώδες, για την εύρυθμη λειτουργία μιας επιχείρησης. Σίγουρα η τοποθεσία ενός καταστήματος, κατά πόσο είναι σημείο-πέρασμα ή «μαγαζί γωνία» είναι ιδιαίτερα σημαντική. Σε μια εποχή που το εμπόριο βιώνει μια βαθιά κρίση οι απαιτήσεις του καταναλωτικού κοινού, αλλά και του ευρύτερου πολιτικού και κοινωνικού περιβάλλοντος, δημιουργούν ένα δύσκολο και περίπλοκο επιχειρηματικό πλαίσιο. Η προσωπική σχέση, το ντιζάιν και η ευρύτερη προσαρμογή στις μεταβαλλόμενες συνθήκες της αγοράς, αποτελούν βασικούς άξονες για την επιβίωση και την επιτυχημένη παρουσία ενός καταστήματος.

Πηγή: https://www.kmstoredesign.gr/