Καταστήματα ρούχων: πώς θα καταφέρουν να πετύχουν;

Στην εποχή μας, την εποχή της οικονομικής κρίσης αλλά και των εκατοντάδων μαγαζιών με τον τεράστιο ανταγωνισμό, το να πετύχει ένα μαγαζί αποτελεί δυστυχώς την εξαίρεση και όχι τον κανόνα. Ειδικά στα καταστήματα ρούχων η αγορά είναι σε μεγάλο βαθμό κορεσμένη και η προσπάθεια που πρέπει να κάνει ο επιχειρηματίας, για να ξεχωρίσει μέσα σε αυτό το τοπίο, είναι τιτάνια. Το ζήτημα, όμως, είναι αυτή η προσπάθεια να μην είναι απλώς απαιτητική αλλά κυρίως αποτελεσματική. Έτσι, αν σκέφτεστε να ανοίξετε κατάστημα ρούχων, μπορείτε να ξεκινήσετε από αυτές τις συμβουλές που θα σας κατατοπίσουν επί του θέματος και θα σας βοηθήσουν να κάνετε τα πρώτα πολύ βασικά βήματα.

Εξειδικευθείτε όσο περισσότερο γίνεται

Ένας αποδοτικός τρόπος να αντιμετωπίσετε τον αυξανόμενο ανταγωνισμό είναι να μελετήσετε καλά το target group σας και να του προσφέρετε όσο το δυνατόν πιο εξειδικευμένα προϊόντα. Αν δεν έχετε μια ξεκάθαρη ταυτότητα, τότε δεν θα μπορέσετε να ξεχωρίσετε και, εφόσον δεν θα έχετε κάτι διαφορετικό να δώσετε στον καταναλωτή, το πιθανότερο είναι ότι εκείνος θα προτιμήσει γνωστά και καθιερωμένα καταστήματα ρούχων στην περιοχή. Επικεντρωθείτε, λοιπόν, στο να απευθυνθείτε σε μια συγκεκριμένη ομάδα και να μελετήσετε πολύ καλά τα χαρακτηριστικά της. Στόχος σας πρέπει να είναι όχι μόνο να προσελκύσετε τα μέλη αυτής της ομάδας στο μαγαζί σας, αλλά όταν μπουν σε αυτό να έχουν μια ευχάριστη έκπληξη, αφού θα ανακαλύψουν ρούχα και μάρκες προχωρημένες και ξεχωριστές.

εξοπλισμος-καταστηματος-ρουχων-επιπλα-για-ρουχα-επιπλωση-καταστηματοςΔιαφοροποιηθείτε από τα υπόλοιπα μαγαζιά της περιοχής

Είναι σύνηθες στην Ελλάδα, αν πετύχει κάποιο μαγαζί, να ανοίγουν κοντά του και άλλα συναφή. Αυτή η κίνηση είναι προορισμένη, για να αποτύχει, ειδικά όταν πρόκειται για εξειδικευμένα καταστήματα ρούχων. Αν, για παράδειγμα, έχετε κατάστημα με ρούχα για μεγάλα μεγέθη, είναι καταστροφικό να το ανοίξετε σε μια περιοχή, στην οποία εντός μικρής ακτίνας υπάρχει ένα αντίστοιχο μαγαζί. Σημασία έχει να βρείτε το κενό που υπάρχει και να σπεύσετε να το καλύψετε.

Φτιάξτε ένα συνολικό branding

Στόχος σας πρέπει να είναι να μένει το κατάστημά σας στο μυαλό του καταναλωτή. Από τη βιτρίνα μέχρι το λογότυπο, την επίπλωση, τη διακόσμηση και τα προϊόντα, μια ιδιαίτερη, πρωτότυπη ταυτότητα είναι το παν και πρέπει να ακολουθείται παντού. Ένα ετερόκλητο σύνολο με πολλά διαφορετικά, μη συνεκτικά στοιχεία απλώς θα προσπεραστεί γρήγορα μέσα στον τεράστιο όγκο πληροφοριών και εικόνων που δέχεται ο καταναλωτής καθημερινά.

Επενδύστε χρόνο και χρήματα

Σίγουρα στην εποχή της οικονομικής κρίσης η επένδυση ειδικά σε χρήμα ακούγεται παράλογη, όμως ο πιθανός πελάτης αντιλαμβάνεται αμέσως πού έχει γίνει φτηνιάρικη δουλειά. Δεν είναι απαραίτητο να έχετε τα ακριβότερα έπιπλα, άλλωστε στα καταστήματα ρούχων πιο πολύ μετράει το εμπόρευμα και η καλαίσθητη παρουσίαση. Πρέπει, όμως, όταν κάνετε κάτι, να το κάνετε με μεράκι και με τους καλύτερους –ακόμα και αν είναι ακριβότεροι- συνεργάτες. Για παράδειγμα, μια πρόχειρη εσωτερική διακόσμηση που έγινε από εσάς χωρίς τη συμβουλή διακοσμητή, μόνο και μόνο για να ξεμπερδεύετε με αυτό, θα χτυπήσει αμέσως άσχημα σε όποιον μπει στο μαγαζί και πιθανότατα θα τον κάνει να θέλει να φύγει όσο το δυνατόν γρηγορότερα από αυτό.